Om oss

Lørenskog Familiebarnehage er en privat familiebarnehage i Lørenskog og drives etter  Barnehageloven og Rammeplanen.

Barnehagen  holder til i en enebolig på Fjellhamar med stort uteområde, base i et privat hjem. I tillegg er nærmeste naboer et skogholt, en fotballbane og en inngjerdet lekepark med sandkasser og lekeapparater. Her har vi også et eget skur med uteleker som er våre.

Vi har dyr, hund og katter, som barna får kjennskap til, får kose med og være med på stell av. Dyrene er en naturlig del av hverdagen når det gelder læring av omsorg,respekt og empati. De har egne rom/områder slik at både barna og de ikke er oppi hverandre hele tiden.

Det er årlig møte med barnehagesjefen og vi blir sendt på kurs i regi av kommunen. Det er samarbeid mellom familiebarnehagene i Lørenskog Kommune, fellesturer,karneval og besøk til hverandre.

Vi har førskolelærer fra Lørenskog Kommune som er hos oss en gang i uka.

Barnet har plass hos oss  til 31.juli det året de fyller 3 år.

Registrert 1.november 2001 og godkjent for fem plasser

Åpningstid: 7.00 - 16.30  mandag til fredag